EROTTAUTUMINEN ON ELINEHTO

Valta on siirtynyt asiakkaille – ei vain kuluttajamarkkinoilla vaan myös yritysten välisessä toiminnassa.  Ostamisesta on tullut itsepalvelua.

Pelkkä sisällön määrällinen tuottaminen ei kuitenkaan riitä. Sosiaalinen media, älypuhelimet, mobiilit sovellukset jne. tuovat meille tietoa jatkuvasti. Mutta jotta ihmiset oikeasti kiinnostuisivat sanomastasi, jakaisivat sitä eteenpäin ja toimisivat niin kuin olet ajatellut, sisällölläsi on oltava sisältöä. Pystytkö auttamaan asiakastasi esimerkiksi kirjoittamalla erilaisia oppaita, pitämällä kiinnostavaa blogia ajankohtaisista asioista tai jakamaan muiden tuottamaa hyödyllistä materiaalia eteenpäin?

Mitä materiaalia jaetaan – ja miten – riippuu hyvin pitkälti siitä, minkä tai mitkä kanavat olet valinnut. Facebookissa on omat sääntönsä verrattuna LinkedIniin, Twitter on hyvin nopea ja nopeasti unohtuva viestintäväline, mutta hyvä video esimerkiksi YouTubessa kestää aikaa ja kerää klikkauksia. Kanavan valinta on tärkeää – missä asiakkaasi liikkuvat? Kaikkien kanssa kaikkialla olemiseen harvalla riittää aikaa. Ellei sitten bisnesideasi ole vahvasti some-riippuvainen.

”Jos et ole verkossa, et ole olemassa” ei vielä koske ihan kaikkia länsimaalaisia ihmisiä. Mutta jos haluat tehdä kannattavaa bisnestä, ei ole samantekevää millainen jälki sinusta verkkoon jää. Vai jääkö minkäänlaista?

Lue lisää LinkedIn Pulsesta.